Bij Yin Yoga doen we 3 tot 6 minuten durende grondposes waarbij de spieren ontspannen blijven. Hiermee werken we aan meer bewegelijkheid in het bindweefsel (ook wel fascie genoemd), de gewrichten, pezen, banden en stimuleren we de doorstroming van meridianen en organen.
Doordat je de Yin Yoga poses langer vasthoudt, krijg je de tijd om naar binnen te keren. Vaak is dit de uitdaging, omdat je hoofd dan geneigd is om te gaan denken.

Bij een Yin Yoga sessie wordt aan elke individuele houding erg veel aandacht besteedt. De houding wordt veel langer aangehouden dan bij pakweg een Hatha Yoga sessie, waar het tempo meteen een stuk hoger ligt.
Yin Yoga werkt voornamelijk met dezelfde houdingen die je tijdens een gewone yogales ook aanneemt, maar heeft eerder het ontspannen van de spieren als doel.
Door Yin Yoga, meditatie en visualisatie word je bewust van de vier belangrijke onderdelen van je lichaam. Het emotionele, het mentale, het fysieke en het energielichaam. Deze lichamen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en maken wie jij bent.  Zo vergroot je je zelfkennis, versterk je je intuïtie, leer je luisteren naar je lichaam en kom je in je kracht!

–> Voor wie: De Yin Yogalessen zijn toegankelijk voor iedereen en een mooie aanvulling op Yang Yoga of op een druk bezet ‘Yang’ leven.
–> Zwanger?: let op met Yin yoga als je zwanger bent (of net bent bevallen). Het kan onverstandig zijn te diep in de houdingen te gaan. Ben je zwanger? Graag dit voorafgaand aan de les aan de docent te laten weten.